شور

پایگاه اطلاع رسانی ذاکر الزینب (سلام الله علیها) سید جلال میرعسگری

شور

پایگاه اطلاع رسانی ذاکر الزینب (سلام الله علیها) سید جلال میرعسگری

ارباب من!
تقصیر تو شد اگر گرفتار شدم
قلاده به گردن نزدی هار شدم

حدیث اول:

در کتاب الفردوس آمده است که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

«لولا على، لم یکن لفاطمة کفو.» [بحارالانوار، ج 43، ص 145، روایت 49.]

- اگر على نبود، براى فاطمه کفو و همتایى نبود.

حدیث دوم:

رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم به فاطمه علیهاالسلام فرمود:

«ان الله اطلع الى الارض اطلاعه، فاختار منها رجلین: احدهما ابوک، و الاخر بعلک.» [بحارالانوار، ج 43، ص 139، از روایت 35.]

- خداوند، عنایت خاص و اشرافى به زمین نمود و دو مرد را برگزید: یکى پدرت، و دیگرى شوهرت.

حدیث سوم:

ابن عباس مى گوید رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: خداوند- تبارک و تعالى- از بالاى آسمانهاى هفتگانه اش میان من و على بن ابى طالب عقد اخوت بست،و دخترم را به ازدواج او درآورد. تا اینکه مى فرماید:

«و جعله لى وصیا و خلیفه، فعلى منی و انا منه، محبه محبی و مبغضه مبغضى، و ان الملائکه للتقرب الى الله بمحبته.» [بحارالانوار، ج 43، ص 98، روایت 9.]

- و او را وصى و جانشین من قرار داد، لذا على از من و من از اویم، دوستدار او دوستدار من، و دشمن او دشمن من است، و ملائکه به وسیله محبت او به خدا نزدیکى مى جویند.

بیان:

جمله «على منى و انا منه» اشاره به منزلت نورانیت و ولایت این دو بزرگوار است.

حدیث چهارم:

در حدیثى از امام صادق علیه السلام منقول است که: خداوند متعال به رسولش وحى فرمود:

«قل لفاطمه: لا تعصى علیا، فانه ان غضب، غضبت لغضبه.» [بحارالانوار، ج 43، ص 106.]

- به فاطمه بگو: از على نافرمانى مکن، زیرا اگر على غضب کند، من به خاطر خشم و غضب او، خشمگین مى شوم.

حدیث پنجم:

در روایتى آمده است که رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم به فاطمه علیهاالسلام فرمود:

«یا فاطمه، ان الله اعطانى فى على سبع خصال، هو اول من ینشق عنه القبر معى، و هو اول من یقف معى على الصراء فیقول للنار: خذى ذا و ذرى ذا، و اول من یکسى اذا کسیت، و اول من یقف معی على یمین العرش، و اول من یقرع معی باب الجنة، و اول من یسکن معى علیین، و اول من یشرب معى من الرحیق المختوم (ختامه مشک، و فى ذلک فلیتنافس المتنافسون.) [بحارالانوار، ج 43، ص 100، از حدیث 11 و دو آیه ى 25 و 26 سوره ى مطففین مى باشد.]

- اى فاطمه، خداوند على را با من در هفت خصلت همانند قرار داد:

1- او اولین کسى است که با من قبر او شکافته شده و از قبر خارج مى گردد.

2- او اولین کسى است که با من بر صراط مى ایستد و به آتش جهنم مى گوید: این را بگیر و آن را رها کن.

3- او اولین کسى است که بعد از من (لباس کرامت) پوشانده مى شود.

4- او اولین کسى است که با من در طرف راست عرش الهى مى ایستد.

5- او اولین کسى است که با من در بهشت را مى کوبد.

6- او اولین کسى است که با من ساکن علیین (و بالاترین جایگاه بهشت) مى شود.

7- او اولین کسى است که با من از شراب مهمور مى نوشد، که «مهر آن مشک است، و رغبت کنندگان باید براى تحصیل آن از همدیگر سبقت گیرند.» 

به نقل از سایت مرکز اسلامی انگلیس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۵
عبد الحسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
&lt;!--Traffic Exchange persianrank.ir --&gt; &lt;iframe src="http://persianrank.ir/srank.php?usrid=94837" width=0 height=0 style="hidden" frameborder=0 marginheight=0 marginwidth=0 scrolling=no &gt;&lt;/iframe&gt; &lt;!--Traffic Exchange persianrank.ir --&gt;